Welcome Guest Register Login Search The Forum Display List of Forum Members
 All Forums
  Other discussions

Subject Topic: Vad hände med 60-talisterna? Post Reply Post New Topic
Message posted by hirv on 20 September 2009 at 7:14pm - IP Logged
View hirv's Profile Search for other posts by hirv Quote hirv Send Private Message Add to Buddy List
hirv
Standard Member
Standard Member
Sweden
04 June 2005
249 Posts

Jag är 80-talist och har gjort en observation i min församling (och flera andra). Jag har förstått att på 80-talet fanns det en massa "radikala" tonåringar i frikyrko-Sverige. T.ex. alla den tidens Jerusalem-fans. Vad hände med dem? 60- och 70-talisterna är antalsmässigt ganska dominerande i våra kyrkor idag, men med en HELT annan mentalitet än deras föräldrageneration.

Jag vill hävda att 60- och 70-talisterna i dagens Sverige är den stora BROMSKLOSSEN för väckelse. De är likgiltiga, karriärsupptagna, individualistiska och sekulariserade... Trots det sitter de på en massa ledarfunktioner i våra församlingar. Vad hände med Neutral-, Krigsman-, Moderne Man- och Plunder Hell-mentaliteten????? Vill vi inte vinna Sverige längre??? Och till råga på allt så smittar de av sin mentalitet i sina barn, 90-talisterna. Dagens ungdom! Så det ser tufft ut för våra församlingar.

Min generation däremot lyser med sin frånvaro, inget jag är stolt över men ska vi tro Johannes så är det åtminstone bättre att vara kall än att vara ljummen.

-----------------
Så va' de' då - Så e' de' nu.

Message posted by hirv on 20 September 2009 at 7:15pm - IP Logged
View hirv's Profile Search for other posts by hirv Quote hirv Send Private Message Add to Buddy List
hirv
Standard Member
Standard Member
Sweden
04 June 2005
249 Posts
Tillägg: Uffe, du slog verkligen huvudet på spiken med Hej Lyssna. Jag har insett det mer och mer...

-----------------
Så va' de' då - Så e' de' nu.

Message posted by boman on 29 October 2009 at 11:24am - IP Logged
View boman's Profile Search for other posts by boman Visit boman's Homepage Quote boman Send Private Message Add to Buddy List
boman
Standard Member
Standard Member
Finland
17 June 2009
6 Posts

"60- och 70-talisterna i är den stora BROMSKLOSSEN för väckelse"

Håller helt med i detta påstående även för finlands del

-----------------
--------------------------------
Jag har beslutat

If you wish to post a reply to this thread you must first Login